Obr.
...  

                                           
            H.R.Giger        
Top Affiliates
   
 

Narozen 5.2.1940 v Churu.

1945-46 Návštěva mateřské školy, nejprve v katolickém Marienheimu, pak (po rychlé výměně) v reformované školce tety Grittli.
1947-53 Návštěva vzorové školy.
1953-57 Kantonální škola v Churu - dva roky gymnázia a dva roky techniky.
1957-58 Lausanne, institut Haute rampe.
1958-59 Střední škola Alpina v Davosu - předběžná maturita z kreslení.
1959-1968 Jako hospitant u architekta Venatia Maissena v Churu a u stavitele Hanse Stettera v Churu.

Škola branců ve Winterthuru - jako vrhač min lehkých motorizovaných oddílů.

 
www.korn.cz M-L Sepultura In Flames Trivium Soilwork
   
   
TOPlist
   
                                   
             
                     
              (Pro zvetseni klikni. )                  

1962 - 1970

H.R.Giger navštěvuje v Curychu Školu uměleckých řemesel, oddělení tvorby interiérů a průmyslového designu (jeden rok základní škola a tři roky odborná třída). Vznikají tušové kresby, takzvané "Atomové děti", tašistické obrazy a první práce z polyesteru, především masky.
V roce 1962 uvádí H.R.Giger první výstavu v basilejské galerii Sturchler.
Tušové kresby uveřejňují undergroundové časopisy Clou a Agitace. Některé práce vycházejí vlastním nákladem pod titulem "Žrádlo pro psychiatra (Ein Fressen fur den psychiater).
V roce 1966, po ukončení školy uměleckých řemesel (s diplomem bytového architekta a průmyslového designéra), začíná H.R.Giger pracovat jako designér u Andrease Christena. Bydlí u herce Paula Weibela a pozná tam krásnou herečku Li Toblerovou, do níž se nesmrtelně zamiluje. První samostatná výstava v galerii Benno v Curychu.
V roce 1967 poznává H.R.Giger spisovatele Sergia Golowina a filmaře F.M.Murera a účastní se takzvané "Poetenz Schau" Urbana Gwerdera s desetiminutovým filmovým příspěvkem High, dokumentárním filmem o svých obrazech, od F.M.Murera. Fred E.Knecht, majitel galerie Obere Zaune, představuje u příležitosti výstavy "Moc masek" (Macht der Masken) obrazy a objekty od H.R.Gigera.
Basilio Schmid zvaný Paša, starý přítel z Churu, přesvědčí v roce 1968 H.R.Gigera, aby se vzdal své výdělečné činnosti u Andrease Christena. F.M.Murer mu přiděluje zakázku na výrobu rekvizit pro plánovaný třicetiminutový film Swiss-made. Galerista Bruno Bischofberger kupuje sérii tušových kreseb a olejů. Radí H.R.Gigerovi , aby si všechny obrazy čísloval a fotografoval. Účast na výstavě Hommage á Che v galerii Stummer v Curychu.
V roce 1969 udělá H.R.Giger svou první a zatím poslední divadelní zkušenost jako tvůrce výpravy pro Early Morning od Edwarda Bonda,což je inscenace Petera Steina v curyšském Schauspielhausu. Happening v galerii Jorga Stummera "First Celebration of the Four" se Sergiem Golowinem a Friedrichem Kuhnem.
První výstavy v Rakousku a v Německu.
V roce 1970 získává H.R.Giger řadový dům se zahradou v Oerlikonu v Curychu. Stěhuje se tam v dubnu s Li Toblerovou. Galerie Bischofberger vystavuje Gigerovi "Pasáže".

1971

F.M.Murer bydlí už víc než rok uprostřed Londýna. Pro H.R.Gigera a Li je to důvod k cestě do Anglie. Murer a H.R.Giger se rozhodnou, že natočí dokumentární film s názvem "Pasáže" o obrazovém světě H.R.Gigera. Prvními místy natáčení jsou děsivé londýnské doky.

1972

Kasselský Kunstverein vystavuje dosavadní práce H.R.Gigera pracuje na nejrůznějších skupinách děl: na Pasážích, krajinách kůže a psychedelických environmentech za pomoci stříkací pistole.

1973

Umírá Friedrich Kuhn, podle H.R.Gigera jeden z největších švýcarských umělců. V letech 1969/70 býval často hostem u Li a Eveline a noci většinou prospal na kuchyňském stole. H.R.Gigera a Kuhna pojilo velké přátelství a vzájemný obdiv. Pro curyšský umělecký svět byl Kuhn mistrem života. Ze série fotografií, které H.R.Giger udělal krátce před jeho smrtí a které představují "Mága" na jeho oblíbené pohovce, vzniká přepracováním stříkací pistolí obraz Hommage á Friedrich.
H.R.Giger získává zakázku na přebal gramofonové desky britské rockové skupiny Emerson, Lake and Palmer.
Ve spolupráci s Claudem Sandozem a Walterem Wegmullerem vzniká v dvoutýdenní klauzuře environment "Denní sen".

1974

Bundnerské umělecké muzeum vystavuje společné dílo H.R.Gigera, Clauda Sandoze a Waltera Wegmullera "Denní sen". Dokumentární film od J.Wittmera zachycuje atmosféru této dobrovolné klauzury.

1975

"Passage Temple" (Chrám pasáží), který H.R.Giger vytvořil pro frankfurtskou galerii Sydow-Zirkwitz, je posléze vystaven ve foyeru Uměleckého muzea.
Jorg Stummer povzbuzuje Li, aby si ve vedlejších prostorách jeho galerie otevřela vlastní galerii. Vystavuje tam Manon, Pfeiffer a Klauke. Na její poslední výstavě s názvem "Schuh Werk",při níž byli hosté vernisáže vyzváni, aby se dostavili v odvážných obuvních kreacích, má H.R.Giger na nohou pár "bot" vytvořený z čerstvých vydlabaných pecnů chleba a filmuje hosty pro účely dokumentárního filmu "Giger´s Necronomicon". Tento film vzniká ve spolupráci s J.Wittmerem.
Po tomto uměleckém vzepětí upadá Li opět do svého letargického stavu a výstřelem z revolveru ukončuje svůj život.

1976

5.února, v den narozenin H.R.Gigera, zahajuje nová galerie Sydow-Zirkwitz ve Frankfurtu výstavu, koncipovanou speciálně pro její prostory. K tomu vychází katalog s vyobrazením všech exponátů a s obšírným textem od profesora Alberta Glasera.
Devítiletý vztah k Li, který končí tak bolestně její smrtí, zanechává v životě H.R.Gigera nesmírnou prázdnotu. V Ugly-Clubu Ueliho Steinla v Richterswillu se koná happening "The Second Celebration of the Four" okruhu přátel H.R.Gigera, který je zároveň zasvěcením klubu a "memoriálem" pro Li. Prostřednictvím kontaktů s americkým malířem Bobem Venosou, které vedou přes Salvadora Dalího k Alexandru Jodorowskému, filmovému autorovi "El topo" a "Holy Mountain", obdrží H.R.Giger nabídku ke spolupráci na filmu "Dune". Podle scénáře od Moebia navrhuje H.R.Giger svět "Harkonnenů".

1977

První americká cesta H.R.Gigera do New Yorku v doprovodu přítele a galeristy Bijana Aalama a Sibylle Ruppertové, podle H.R.Gigera jedné z nejlepších tvůrkyň fantasticko-erotického malířství.
Účast na profesorem Gertem Schiffem organizované výstavě "Images of Horror and Fantasy" v Bronx Museum, New York City.
Díla z let 1973-1977 v curyšském Kunsthausu.
Filmový projekt "Dune" nenajde v USA investory.
H.R.Giger dostává nabídku vytvořit monstrum pro vědeckofantastický horor "Vetřelec" (Alien) od Dana O´Bannona. Jde přitom teprve o předběžný projekt, který má O´Bannonovi posloužit k tomu, aby našel filmovou společnost pro devítimilionovou produkci.

1978

Počátkem roku se H.R.Giger seznamuje s Miou Bonzanigo, svou pozdější manželkou.
Filmový projekt "Vetřelec" nachází solventního producenta v Twentieth Century Fox. Počátkem února ho v Curychu navštěvuje režisér Scott a dva producenti.
"Giger´s Necronomicon" přichází už na podzim roku 1977 na trh ve vícejazyčné verzi. Jeden z prvních exemplářů dostává režisér a filmová společnost , což je přesvědčí, že H.R.Giger je ten pravý muž pro jejich projekt. "Všemocní" z Foxu sdělují H.R.Gigerovi podmínky a finanční nabídky ohledně filmu. Za čtyři hodiny je ta hrůza pryč a pánové odjíždějí zpět do USA. Twentieth Century Fox financuje portfolio k Vetřelci se šesti sítotisky, signovanými a číslovanými, pro nosiče reklamy budoucího filmu.

1979

H.R.Giger je jako "nosič reklamy" s Miou v roli "problematické střelkyně" vyslán do Nice na evropskou premiéru, pak do Londýna a Paříže, o několik týdnů později do New Yorku, aby konečně (po mezipřistání v Dallasu, kde musel v jednom dni poskytnout celkem 23 interview), úplně vystresovaný a deprimovaný, dorazil včas napředpremiéru v Hollywoodu, v doprovodu Mii, Timothyho Learyho a jeho ženy Barbary. O dva dny později se koná oficiální zahájení v Graumann´s Egyptian Theatre na Sunset Boulevard. Před kinem je vystaven ohromný "Space-Jockey", vyrobený speciálně pro film a dovezený do USA z Anglie. Později se stane obětí pyromana.
H.R.Giger a Mia musejí až pět hodin denně poskytovat rozhovory. H.R.Giger si při tom vypěstuje pravou "alergii na otázky o Vetřelci".
Po tomto náročném výletě uzavírají H.R.Giger a Mia sňatek.

1980

Návrhy a obrazy k filmu "Vetřelec" jsou vystaveny nejprve v Curychu v galerii Baviera, později v Musée cantonal des Beaux-Arts v Lausanne. H.R.Giger je nominován na Oscara.
Krátká zastávka v New Yorku, kvůli oslavě vernisáže H.R.Gigera v Hansen Galleries N.Y.C.
Bob Giuccione otiskl v americkém Penthousu erotické obrazy H.R.Gigera ve čtrnáctistránkové barevné reportáži a sponzoroval luxusní vernisáž.
14.dubna je v Dorothy-Chandler-Pavillonu udělen H.R.Gigerovi Oscar za jeho příspěvek k filmu "Vetřelec", za Best Achievement for Visual Effect.

1981

Myšlenka obrazů N.Y.City vznikla během pěti Gigerových pobytů v New Yorku zásluhou důležité šablony, kterou mu přinesl z jedné procházky elektronickými podniky jeho kolega Cornelius de Fries. Ten s ním již od poloviny roku 1980 spolupracuje na společném programu nábytku.
Od jara 1979 pracuje de Fries v ateliéru pronajatém za tímto účelem v blízkosti H.R.Gigera na technicky dokonalém modelu židle  "Harkonnen", plánovaných pro film "Dune".

1982

V Curychu se mezitím nábytkový program rozšířil o stůl (variantu židle) a rám zrcadla a je vystaven a vyzkoušen v restaurantu Nouvelle.
Rozvod s Miou nastává po jednom a půl roce. H.R.Giger a MIa zůstávají dobrými přáteli.
Na podzim začíná H.R.Giger pracovat na designu filmového projektu "The Tourist" pro filmovou společnost Universal. Ve spolupráci s režisérem Brianem Gibsonem vzniká sedmnáct skic a jedenáct velkých obrazů. De Fries staví situační model v měřítku 1:100.

1983

Série obrazů "Victory", částečně nastříkaných svítivými barvami, vede k takzvaným "Totemům". To jsou nahé, technické kůly, korunované křičící hlavou, které trčí ze zničené krajiny.
Kamenotisk nazvaný "Mexická dvojice bomb" (Das mexikanische Bombenpaar) se také stal východiskem pro sérii obrazů "Bomby".
H.R.Giger je pozván jako čestný host na festivaly fantastického filmu do Madridu a Bruselu. Poté, co byl po nesmírném úspěchu E.T. pozastaven projekt "Tourist", pozve šéf Rialto Filme Horst Wentland H.R.Gigera do Mnichova k rozhovoru ohledně zfilmování "Momo" podle Michaela Endeho.
Filmová skupina z Paříže prezentuje scénář, který je vystavěn podle speciálních obrazů H.R.Gigera s pracovním názvem "Passage" (Pasáže). Kromě toho se hovoří o dalším projektu , jímž je "The mirror" (Zrcadlo), opět hororový film Twentieth Century Fox.
H.R.Giger zahajuje sérii listů malého formátu, 48 x 34 cm, u nichž poprvé používá své perspektivní šablony. V de Friesově ateliéru zhotovuje H.R.Giger reliéfní betonové podlahové desky. Vzniká nový rám obrazů, s podobným designem jako nábytkový program.

1984

Výstava v kulturním centru Pfaffikon s výstavním katalogem edice ABC. Film o retrospektivě od Daniela Freitaga a Rolanda Colly.
Ron Moore, režisér "Future Kill", přemluví Gigera, aby vytvořil návrh plakátů k jeho filmu. Plakáty vydá Ed Neal, legendární představitel v "Texas Chainsaw Massacre". Spolupráce s Martinem Schwarzem. Vzniká přibližně 15 obrazů. Přátelství s Marlyse, která silně ovlivní Gigerův obraz ženy.

1985

Zakázka od MGM na vytvoření nejrůznějších hororových scén do filmu "Poltergeist II" v režii Briana Gibsona.
18.prosince 1984 letí H.R.Giger a jeho manažer do Los Angeles. H.R.Giger se smluvně zavazuje k filmu. Gigerův spolupracovník se na podnět Richarda Edlunda (Boss Film) pokouší zachránit co možná nejvíc Gigerových nápadů. De Fries má ale dovoleno zhotovit pouze modely.
23.května 1985 začátek natáčecích prací v jednom supermarketuv poušti u Los Angeles. H.R.Giger a Steinle letí do L.A. a při natáčení poznají smrtelně nemocného šéfa bývalého Living Theatre, Juliana Becka.
H.R.Giger si uvědomuje, že spolupracuje na špatném filmu, ale je pozdě! V době uzavření smlouvy mu nikdo neposkytl přesnější informace o filmu "Vetřelec 2", který jde také do výroby. První scény dětského hororu "Poltergeist II", který napsali Michael Grais a Mark Viktor, působí profesionálně. Ovšem speciální efekty Richarda Edlunda ještě nebyly natočeny a H.R.Giger se obával o kvalitu hotového výrobku, protože příběh filmu "Poltergeist II" byl slabý a nikoli podle jeho vkusu.
Zakázka od Volva na ilustrace k povídce Isaaca Asimova "The Route to Hyperspace". Edition C vydává nově Necronomicon 1 a 2. Luxusní vydání obsahuje originální litografii, kterou vytiskl legendární, krátce nato zemřelý Max Winistorf.
Komiksový festival BD v Sierre ve Wallis.

1986

Přípravy k velké výstavě v galerii Seibu, museum of Art v Tokiu v únoru 1987.
Necronomicon 1 a 2, jakož i Giger´s Alien jsou u Treville přeloženy do japonštiny a vydány.
Catalan Communications publikuje první anglický překlad Necronomicon 2.
Zakázka od švýcarské televize DRS na televizní cenu, takzvanou "Prix-Tell".
De Fries vytváří model podle kreseb H.R.Gigera.
Sony přináší na trh Japonsku první laserové disky s návrhy přebalů od H.R.Gigera.
Alexander Bohr natáčí pro ZDF pětačtyřicetiminutový portrét s titulem "Fantastický vesmír H.R.Gigera (Das phantastisch Universum H.R.Giger).
"Poltergeist II" přichází do kin. V USA je film hit, v Evropě naopak brzy mizí z pláten. H.R.Giger je velmi nešťastný z vizuálních proměn svých původních nápadů.

1987

Výstava v Japonsku, organizovaná koncernem Seibu v Tokiu. Kromě témat Giger´s Alien a Poltergeist II je vystaveno originální monstrum Vetřelec, židle Harkonnen a další originální obrazy. Speciálně pro tuto výstavu maluje H.R.Giger různé obrazy pod názvem "Japanese Excursion". Je založen japonský Gigerův fanklub (H.R.Giger Fanclub, Biomechanoid 87/Thoru Itho/, D35-302,1-2 Fuzishiro-Dai, Suita City, Osaka, 565 Japan). V Japonsku se probírají další projekty: nové vydání existujících knih (Alien, Necronomicon 1a 2) v japonštině a tisk šesti různých motivů jako plakáty, dále přebal pro laserový disk. Kromě toho se diskutuje o vybudování Gigerova baru v Tokiu.
H.R.Giger dostává zakázku vytvořit monstrum Goho Dohji pro film japonského režiséra Akio Jitsusoji.
V Japonsku vycházejí překlady důležitých knih o Gigerovi jako Giger´s Necronomicon I a II a Giger´s Alien. Vychází ročenka japonského Gigerova fanklubu ve sto exemplářích (signovaných a číslovaných). Vychází desetisvazkové dílo od A.Crowleyho, jednotlivá díla v pouzdrech od Lovecrafta a T. Learyho s Gigerovými motivy.
Vznik čtyřpodlažního Gigerova baru v Tokiu, který bohužel kvůli přísným stavebním zákonům obsahuje jen zlomky původní myšlenky. Bar je postaven navzdory Gigerovým pochybnostem a U. Steinle zahájí jeho provoz.
Výstava u Jese Petersena v Berlíně.
Účast na sympoziu o alchymii v St.Gallenu.
Vychází kniha "Biomechanics" u Edition C v Curychu, Peter Baumann, u Bijana Aalama v Paříži a v Morpheus International v Los Angeles, James R. Cowan. Ve Francii a v USA s francouzskou a anglickou textovou přílohou. Výstava v galerii Art-Magazin - Rolf Muller, "Drawings Expanded"

1989

H.R.Giger se pokouší reliéfními vyvýšeninami u barevných obrazů vnést do struktury více života. Vznikají ilustrace k příběhu Piera Geeringa "Robofok", Lettering od Daniela Affoltera a první barevné komiksy pro "Strapazin" a další časopisy.
Pro 10. mezinárodní setkání Hells-Angels ve švýcarském Agasulu vzniká po jednáních  s A. Schranerem interní plakát. Jednání o "Vetřelci 3" a rozhovory s Ridley Scottem o novém filmu.
Vychází japonské vydání "Biomechanics" (Yuji Takeda, Tuttle-Mori, nakladatelství Treville). Účast na pětihodinovém filmu o fantastickém umění "Andělé,ďáblové a démoni" od Heinze Dieckmanna.
H.R.Giger píše své vzpoménky pro nakladatelství Benedikta Taschena.
Výstava v zámku Yverdon k propagaci prvního evropského sci-fi muzea "Les Amis dÁilleurs" (Přátelé odjinud), které má být otevřeno v roce 1991 u příležitosti oslav sedmi set let od založení Švýcarska. Třetí účast na "Fete des morts, galerie Art-Magazin, Rolf Muller. Spolupráce na kulturním listu v Curychu s Bettinou a Hansem Klinkovými.

1990

H.R.Giger se dožívá padesátky.
H.R.Giger zpracovává myšlenku filmu Riddleyho Scotta "The Train". Scott však film stahuje.
Přípravy k výstavě na zámku v Gruyéres pod názvem "Alien dans ses Meubles" (Vetřelec ve svém nábytku), která má trvat od května do září, s účinnou podporou Etienna Chattona a Barbary Gavrisiakk.
Rozchod s dlouholetým manažerem Uelim Steinlem.
H.R.Giger navrhuje nákupní tašku pro koncern Migros, která je vyrobena v jednom milionu provedení. Různé výstavy v churském Kunsthausu u příležitosti  životního jubilea. V Berlíně "Umění a válka".
V Guardě kresby a v Nyonu kresby v galerii Carré Blanc. Pro restauraci Crush Alba v Guardě navrhuje jednu stranu zlaté mince v hodnotě 250 franků, která představuje poukaz na jídlo pro dvě osoby. Různé železné odlitky starých plastik. Nejrůznější participace v dokumentárních filmech jako "Gens de la Lune" od Andrého Blanchouda a v japonské televizi. Obnovená spolupráce s Miou Bonzanigo, a Mona Uhl úspěšně bojuje s chaosem v domě. Vývoj nábytkového programu pro vybavení kavárny v Churu a baru v New York City ve spolupráci s T.Domenigem v Churu a s H.Matsunagou v Tokiu. Nejnáročnější práci však v tomto roce představuje design pro americký film "Vetřelec 3". Jde při tom o mutaci "Vetřelce 1".

   
         
       
         
   

Přípravné práce pro ART 1991, Basilej, galerie Hilt.
Dotaz od Disney Imageneering ohledně budoucí spolupráce.
Pracuje na vlastním filmovém "The Mystery of San Gottardo". K tomu vzniká kniha, směs komiksu a ilustrovaného románu.
Gigerův biomechanoid hraje hlavní roli.
H.R.Giger pociťuje tento rok jako velmi důležitý.

1991

Filmový design pro "Dead Star" od Billa Malona. Cluse, Macadamla M.J.C. de Cluse, "Les Livres d´Esquisses" Curych, Art magazin, vernisáž knihy "Arh+".
Návštěva Petera Steinera a Andrease Burkiho ze Swatch z Bielu.
Interview pro časopis "Warten" od Rudolfa Stoerta a Dany Bordanové. Basilejské Art 91, galerie Hilt představuje svou "One man show" s "swatched" Maxiwatches z Watch Abart od H.R.Gigera.
Zahájení výstavy H.R.Gigera s "Biomechanic Visions" v Davosu, s projevem Jurga Federspiela.
Vycházejí: Dokumentace "Alien 1 - 3" od Paula Bernharda, včetně interview s H.R.Gigerem, u CBS/20th Century Fox, jakož i laserový disk "Alien 1", včetně dokumentace a rozhovoru s H.R.Gigerem.
Otevření "Giger Library Room", Maison d´Ailleurs, Yverdon.

1992

V Kachlbuhlcenter v Churu je 8.února otevřen Gigerův bar. Jeho majitelem je Thomas Domenig. Finská televize a Juhani Nurmi realizující třicetiminutovou dokumentaci "Giger´s Passage to the Id v Davosu, Churu a u Walo Steinera v Asp a Jurg Federspiel poskytuje pro tento příspěvěk navíc interview.
H.R.Giger dává v Gigerově baru interview pro dokumentaci Ridleyho Scotta "Omnibus" v BBS. H.R.Giger se setkává s Romanem Guttingerem, jedním z největších sběratelů dekorací Vetřelce.
Přítomnost H.R.Gigera v pořadu švýcarské televize "Dynamix".
První prezentace počítačové hry  "Dark Seed",vydané firmou Cyberdreems (Patrik Ketchum) s obrazovými světy od H.R.Gigera.
Práce na Zvířetníkové kašně.
Zahájení velké retrospektivy H.R.Gigera v muzeu Baviera.
H.R.Giger píše krátké povídky o svých okultních zážitcích, které jsou publikovány v knize "ARh+" nakladatelstvím Benedikta Taschena. Paul Grau z toho pro německou televizi RTL produkuje dokumentaci do pořadu "Nevyřešená tajemství", která se zabývá příhodou kolem "Satanovy hlavy" ze sbírky H.R.Gogera.
H.R.Giger dostává od Sandry Beretta a Batsch šestnácti-milimetrový film "Sex, Drugs and Giger", čtyřiapůl minutovou animaci, vycházející z obrazů H.R.Gigera.
Premiéra "Baphomet Tarot" od H.R.Gigera a "Akron" pro A.G.Mullera v Neuhausenu n.R., v Gigerově baru v Churu a v muzeu Baviera v Curychu.

1993

Zahájení výstavy "Alien" v curyšském muzeu Baviera. Roman Guttinger vystavuje velkou část své soukromé sbírky. Těžištěm výstavy je "Vetřelec 3". Retrospektivní samostatná výstava v galerii Humus.
Interview na "ARTE TV".
Samostatná výstava v galerii Herzog v Buren zum Hof. Od srpna pracují H.R.Giger a S.Beretta na svých oblíbených projektech, především knihách. Odřeknutí plánované spolupráce se Swatch. Samostatná výstava v galerii Bertram v Burgdorfu a v Alexander Gallery v New Yorku s "H.R.Giger´sWatch Abart 93".
Leslie Barany z New Yorku koordinuje výstavu v Alexander Gallery, N.Y.C, a edituje "H.R.Giger´s Watch Abart 93.

           
           
           
   

1994

Sascha Serfoezoe a Mia Bonzanigo přebírají pro H.R.Gigera organizování výstav pro německou a francouzskou , popřípadě italskou jazykovou oblast.
Samostatná výstava Watch Abart v galerii Mangish v Curychu.
Samostatná výstava v galerii Exllise v Locarnu.
H.R.Giger se stává na jeden semestr hostujícím vyučujícím na GBMS, Odborné umělecké střední škole v Curychu.
V únoru zahájení prací na filmu "Species" od MGM.
Účast na výstavách v galerii Hartmann v Mnichově, na Tattoo-Convention v Bologni a na festivalech v mnichovském Tempelu "Fetisch a Kult" a "Du Fantastique au Visionnaire" v Benátkách.
H.R.Giger plánuje muzeum, které by prezentovalo jeho dílo.
Začátek prací na Ghosttrain pro "Species" - za spolupráce s ateliérem de Fries a Form Art, Andy Schedler. Ghosttrain se dopravuje do L.A.
Samostatná výstava v rámci "13éme festival du film fantastique" v Bruselu.
Samostatná výstava v Kunsthalle Giessen (Konfrontace), společně se Sybille Ruppertovou.
Účast na výstavách mj. Yverdon, Maison d´Ailleurs, Le Train Fantome - New York, Marc Anthony Galleries, Synaesthesia - New York, Psychedelic Solution Gallery - Verona, práce na "Species" hororovém sci-fi filmu od Rogera Donaldsona podle scénáře Denise Feldmana. Produkce Frank Mancuso jr. pro MGM, Los Angeles.
H.R.Giger navrhuje pro tento film mimozemskou krásku a Ghosttrain v minimální verzi. Film přichází do kin v USA v červenci - a je dosud největším úspěchem MGM. Za jediný víkend vynesl 17,1 milionu dolarů.
Práce k filmu "Species" inspirují H.R.Gigera při budování zahradní dráhy, která je realizována jako venkovní plastika: začíná v jeho zahradě sedmačtvrtcoulovou dráhou. Pomáhají mu při tom noví přátelé Harry Omura, Florian, André Margreitner, Stahl a Traum, Ball a Sohn, Robert Christoph jr., Marco Poleni, Fritz Rutimann, Andy Stutz a Tanja Wolfensberger.
H.R.Giger  a Sandra Beretta zahajují několik knižních projektů.
Je to ještě v roce 1995 vydaná filmová kniha k filmu "Species" - kromě toho kniha o všech jeho filmových designech. Leslie Barany z New Yorku edituje s Jamesem R.Cowanem z L.A. obě tyto knihy.
Leslie Barany sbírá fotografie tetování s Gigerovými náměty pro knihu jménem "Giger under your Skin".
Kromě toho pracuje H.R.Giger se Saschou Serfoezoe na rozsáhlé knize o projektu "Mystery of San Gottardo". Společně s odborníkem na počítačovou grafiku Gabianem Wickim z Bernu a Pan Vision z Essenu vytvářejí H.R.Gigerovi pro nakladatelství Benedikta Taschena kalendář na rok 1996 s jím vytvořenými náměty 3-D.
Zahájení práce na velké Gigerově monografii, která vyjde v nakladatelství Benedikt Taschen.
Curych, Kunsthaus: "Iluze, emoce, realita", výstava ke stoletému výročí filmu, inscenovaná dr.Haraldem Szeemannem.
Dalšími místy výstav jsou Vídeň, Benátky, Barcelona.
Alain Gegauf se stává přítelem a poradcem H.R.Gigera.............................   

             
         
             
                 
       
                 
                 
obr2